Podczas realizacji projektu uczestnicy poddawani są następującym terapiom:
1. Zajęcia rewalidacyjne: wszelkie działania wchodzące w zakres rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Główne kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to:
2. Rehabilitacja społeczna: socjalizacja, uczestnictwo w życiu grupy, przynależność do środowiska rówieśniczego, zaspokajanie potrzeb szacunku i uznania.
3. Fizjoterapia: zabiegi fizjoterapeutyczne mające na celu unikanie regresu fizjologicznego, usprawnianie fizyczne, masaże zapobiegające spastyce mięśni, likwidowanie napięcia mięśniowego i inne czynności wchodzące w zakres fizjoterapii.
4. Terapia przez ekspresję: (muzykoterapia. arteterapia), które będą miały na celu twórcze oddziaływanie na beneficjentów oraz pobudzanie ich do aktywności artystycznej, a przez to do rozwoju osobowości i pełniejszego uczestnictwa w kulturze i życiu.
5. Zajęcia z psychologiem m.in. umożliwią wzmacnianie zaufania do siebie i innych, budowanie poczucia własnej wartości oraz kontrolowania i rozpoznawania własnych emocji.
6. Odciążenie rodzin: dzięki temu, że osoba niepełnosprawna będzie mogła przebywać w świetlicy, rodzice będą mogli podjąć pracę, zmniejszą się wydatki na prywatną rehabilitację, która stanie się zbędna dzięki czemu uniknie się pogłębiającej się pauperyzacji rodzin osób niepełnosprawnych.
1. Zajęcia rewalidacyjne: wszelkie działania wchodzące w zakres rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Główne kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to:
- dynamizowanie rozwoju,
- kompensowanie czyli wyrównywanie przez zastępowanie,
- korygowanie zaburzonych funkcji, defektów i zniekształceń,
- optymalne usprawnianie, rozwijanie tych funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone.
2. Rehabilitacja społeczna: socjalizacja, uczestnictwo w życiu grupy, przynależność do środowiska rówieśniczego, zaspokajanie potrzeb szacunku i uznania.
3. Fizjoterapia: zabiegi fizjoterapeutyczne mające na celu unikanie regresu fizjologicznego, usprawnianie fizyczne, masaże zapobiegające spastyce mięśni, likwidowanie napięcia mięśniowego i inne czynności wchodzące w zakres fizjoterapii.
4. Terapia przez ekspresję: (muzykoterapia. arteterapia), które będą miały na celu twórcze oddziaływanie na beneficjentów oraz pobudzanie ich do aktywności artystycznej, a przez to do rozwoju osobowości i pełniejszego uczestnictwa w kulturze i życiu.
5. Zajęcia z psychologiem m.in. umożliwią wzmacnianie zaufania do siebie i innych, budowanie poczucia własnej wartości oraz kontrolowania i rozpoznawania własnych emocji.
6. Odciążenie rodzin: dzięki temu, że osoba niepełnosprawna będzie mogła przebywać w świetlicy, rodzice będą mogli podjąć pracę, zmniejszą się wydatki na prywatną rehabilitację, która stanie się zbędna dzięki czemu uniknie się pogłębiającej się pauperyzacji rodzin osób niepełnosprawnych.