Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy funkcjonuje od 15 marca 1993 roku. Ma status niepublicznej placówki oświatowej oraz niepublicznej placówki służby zdrowia, realizuje szeroko pojęte potrzeby edukacyjne i rehabilitacyjne swoich uczestników. Odbywa się to w dwóch zasadniczych formach:
- dziennego pobytu (kilkugodzinny, zaprogramowany pobyt uczestnika w ośrodku każdego dnia);
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, indywidualne konsultacje i zajęcia terapeutyczne, wielospecjalistyczne dla małego dziecka i rodzica w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu;
Niezależnie od przyjętej formy oddziaływań rewalidacyjnych, założeniem placówki jest realizowanie w stosunku do każdego ucznia następujących celów:
- dziennego pobytu (kilkugodzinny, zaprogramowany pobyt uczestnika w ośrodku każdego dnia);
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, indywidualne konsultacje i zajęcia terapeutyczne, wielospecjalistyczne dla małego dziecka i rodzica w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu;
Niezależnie od przyjętej formy oddziaływań rewalidacyjnych, założeniem placówki jest realizowanie w stosunku do każdego ucznia następujących celów:
- Wielodyscyplinarne, kompleksowe działania diagnostyczne (diagnoza funkcjonalna) w celu oparcia na ich wynikach odpowiedniego indywidualnego programu terapeutycznego.
- Stymulacja rozwoju psychoruchowego, intelektualnego oraz społecznego dziecka
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze grupowe oraz edukacyjne, będące formą realizacji obowiązku szkolnego
- Wyrabianie wrażliwości i sprawności w zakresie zmysłów oraz ich zintegrowanego funkcjonowania
- Terapia psychologiczna i logopedyczna
- Socjoterapia, zwłaszcza rozwijanie dojrzałości społecznej, w tym sprawności w samoobsłudze, zaradności osobistej umiejętności pełnienia ról społecznych, również w warunkach integracji
- Wsparcie w nabywaniu nowych umiejętności ruchowych i wykonawczych a więc tych, które w sposób szczególny potwierdzają wiarę we własne możliwości
- Nauka zachowań prozdrowotnych
- Rehabilitacja lecznicza i opiekę zdrowotną w ramach świadczeń medycznych
- Terapia zajęciowa
- Tworzenie warunków do rozbudzania zainteresowań i uzdolnień oraz zdobywania umiejętności w zakresie ekspresji twórczej, kontaktu z kulturą, udziału w rekreacji w tym turystyce i sporcie
- Opieka dostosowana do potrzeb wynikających z wielorakiej niepełnosprawności dzieci oraz z programu terapeutycznego, transport do placówki
- Działania integrujące osoby niepełnosprawne ze społecznością lokalną
- Warsztaty, poradnictwo i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin
- Tworzenie warunków dla aktywności społecznej rodziców
- Popularyzowanie potencjalnych możliwości i prawa do godnego życia osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Działalność
(kliknij w plakat po więcej informacji)